10pm
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

(العيش فى الوهم)

3 مشترك

(العيش فى الوهم) Empty (العيش فى الوهم)

مُساهمة  Goba الأربعاء فبراير 11, 2009 4:03 am

بسم الله الرحمن الرحيم
موضوعى النهارده عن الناس اللى بتعيش فى الوهم
او بمعنى اصح يكدب الكدبه ويصدقها
فى ناس كتيير كده تلاقى اتعرف على بنت اوك وهو عارف انها بتعمله زى اخوها مثلا وهو يسوق فيها ويهيق لنفسه جو ان بيحبها ويعاملها على نفس المنطلق ده او واحد بيحب واحده وعارف انع فى يوم من الايام هينفصله بس يقولك خلينا فى النهارده طب ماتحاول انت تخطط لبكره علشان الصدمه متكنش كبيره وفى احيان كتيره تلاقى واحد بيحب واحده اوى وهو عارف انه مش هيقدر يرتبط بيها ويجى ساعات الفراق يقولك اصل مش اقدر اعيش من غيرها طب ما تفوق من الوهم اللى انت معيش نفسك فيه ده انت عارف من البدايه ليه تصعبها على نفسك
على سبيل المثال ايضا كنت من يومين بسمع حلقه من حلقات اسامه منير لقيت واحده بتتكلم وتقوله اصل انا الفرق بينى وبينه كبير فى المستوى التعليمى والثقافى والاجتماعى والمادى وعارف ان اهلها مش موافقين عليه وبعدين تقول مش قادره استغنى عنه
طب هفترض معاكى انه كمل واتجوزتهم ازاى واحده خريجه كليه عاليه هتعرف تتفاهم مع واحد معاه اعداديه فبصفه عامه لازم كل شخص يعرف حدوده فين وامتى يعرف يفرمل نفسه علشان ميعيش نفسه فى الوهم وبعدين يقول مش عارف استغنى عنها او مش قادر اعيش من غيرها
لازم نختار صح من البدايه علشان مش نرجع نقول ياريت اللى جرى ما كانواخيرا سؤالى النهارده
هلى جربت تعيش الوهم قبل كده وتعمل ايه لو انت اتعلقت ببحد مش يناسيك على المستوى المادى او الاجتماعى او الفكرى؟
[/color]
Goba
Goba

http://www.10pm.yoo7.com

(العيش فى الوهم) Empty رد: (العيش فى الوهم)

مُساهمة  Mema الأربعاء فبراير 11, 2009 3:02 pm

التوبيك رائع بحييك علية
وبالنسبة للسؤال
انا مش بحب انى اضحك على نفسى واخدعها لان انا عارفة ان دة كلة هيطلع عليا فى الاخر
ولو اتعلقت بشخص مش فى المستوى زى ماانت بتقول
لازم طبعا احاول ابعد عنة فى البداية حتى لانوصل لرحلة الندم والتعلق الشديد بية والالم الشديد لفراقة.
Mema
Mema

(العيش فى الوهم) Empty رد: (العيش فى الوهم)

مُساهمة  Ojrd Chiko الأحد فبراير 15, 2009 12:38 am

بجد الموضوع تحفه
بس انا فى رأيي ان المستوى الاجتماعى والمادى مش بيفرق اوى
ممكن يكون اللى بيفرق جدا هو المستوى الفكرى
بس بجد انت ينفع تبقى بدل اسامه منير
و thanx على الموضوع الجامد
Ojrd Chiko
Ojrd Chiko