10pm
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

سؤال ممكن يغير حاجات كتير فى حياتك......

4 مشترك

سؤال ممكن يغير حاجات كتير فى حياتك...... Empty سؤال ممكن يغير حاجات كتير فى حياتك......

مُساهمة  بنت النيل الجمعة مارس 06, 2009 3:19 pm

(بسم الله الرحمن الرحيم ) الموضوع السابق انا كنت نقلته من استاذ بارك الله له علمنى حاجات كتير بس مكنش عجبنى عنوان الموضوع وطبعا اخترت العنوان(فين املك ؟وعايش ليه؟)بس كنت بقرا رداحد الاعضاء ودارت فى ذهنى الاسئله وقلت ليه ميسالش كل واحد نفسه هو عايش ليه؟؟؟؟؟؟؟؟ سؤال سهل جدا مكون من سبع حروف بس ياترى الاجابه ايه ياريت تسال نفسك السؤال ده وبعد كده شوف اجابتك دى هترضى ربنا ولا لا وشوف انت بجد قريب من ربنا لو قريب احمده جامد اوى ولو بعيد هتقرب امتى؟؟؟؟قل هذه الجمله (الم ياتى لكى الوقت يا نفسى ان تتوبى). بجد يا جماعه الاسلام محتاج كل ذرة تفكير كل واحد فينا الموضوع مش محتاج استهتار جرب وعد اخطاءك وشوفهم كام خطا فى حق ربنا واسال نفسك سؤال هل ربنا يستهال منك كده؟واكيد هتقول لا فبسرعه حاول تصلح اخطائك والله العظيم انا عملت كده والحمد لله الان مفيش ولا خطا وبدات اقرب من ربنا اكتر ياريت كلنا نحاول واوعى تنسى الاسلام محتاجلك اوىاوى اوى والله مش كلام دى حقيقه لو الرسول(قالك انا محتاجك) هتقول ايه ؟والدين ده مش اللى بلغه لنا الرسول حاول تحافظ على دينه علشان لما تقابله تقوله انا سمعت ونفذت وحافظت.... انا اسفه انى طولت عليكوا بس ياريت لوحد حاول ينفذ الكلام ده يقولى النتيجه ايه و flower شكراااااا
بنت النيل
بنت النيل

سؤال ممكن يغير حاجات كتير فى حياتك...... Empty رد: سؤال ممكن يغير حاجات كتير فى حياتك......

مُساهمة  Falcon الجمعة مارس 06, 2009 9:25 pm

بصي هو الموضوع جميل اوي بس انا شايف ان مش اسال نفسي او لا مش دة المهم
للاسف ان المشكلة الكبيرة اللي فعلا انا كمان كنت واقع فيها مش اني مش مصدق بيوم القيامة طبعا لا
كنت مصدق وواثق جدا منه
زي كل الشباب بس المشكلة ان انا كنت فاكر ان الحساب دة انا مش هحس بيه
دة كان تفكير بعد كدة فكرت قولت لو انا مش هحس بيه طب ليه ربنا عمله اصلا؟
وفعلا من النقطة دي بدات افكر اني لازم اخد بالي من كل خطوة بخطيها
ولما سالت ناس اصحابي كتير قالو نفس الكلام واللي يقولي انا تفكيري اني مسلم وكل المسلمين هيخشوا الجنة بس بعد فترة عذاب لو غلط وكدة
دة كان تفكيري انا وكتير من الشباب بس الحمدلله بجد بجد بعد ما اتاكدت حكدت ربنا
وشكرا تاني مرة علي الموضوع
Falcon
Falcon
Admin

https://10pm.yoo7.com

سؤال ممكن يغير حاجات كتير فى حياتك...... Empty رد: سؤال ممكن يغير حاجات كتير فى حياتك......

مُساهمة  Dina الأحد أبريل 05, 2009 2:07 pm

thanx alot about that sweet topic wich have agreat ideas and drive us to do better
i wish you best luck in your life and really thank you again
Dina
Dina

مُساهمة  mAmMeNoOo الأحد أبريل 26, 2009 11:37 pm

يسلمووو ع الموضوع يآ قمر I love you ربنا يجعله في موازين حسناتكـ ..
دمتي بود .. I love you
mAmMeNoOo
mAmMeNoOo

- مواضيع مماثلة